Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 29.

Tira mi sù - dobj fel engem! avagy a Tiramisù

A Tiramisù eleget is tesz a felszólításnak részben két koffeintartalmú összetevője és alkoholtartalma, részben mennyei íze miatt. Az egyes olasz tartományok ádáz csatát folytatnak az első tiramisù készítésének dicsőségéért (mint annyi mindenért), ennélfogva számtalan receptje létezik. A fő különbség a felhasznált alkoholban és a tejszín kontra tojásfehérje használatában rejlik.



Aki még nem kapott csömört az ünnepek alatt az édességektől, készítse el az én változatomat. A lányom rajong az olasz konyháért (bár még nem lépett túl a tészta-pizza-tiramisù szentháromságán), ezért gyakran kerül az asztalunkra.

Hozzávalók
  • 4 tojássárgája
  • 6 evőkanál porcukor (vagy ízlés szerint több is lehet)
  • 2 dl tejszín
  • 50 dkg mascarpone
  • 50 dkg babapiskóta (legjobb a kerek formájú)
  • 2 dl kávé
  • 1 dl amaretto
  • kakaópor a tetejére (holland)
A tojássárgáját fehéredésig keverem a porcukorral, hozzáadom a mascarponét és azzal is simára keverem. Óvatosan beleforgatom a habbá vert tejszínt. A kávét összekeverem az amarettóval.

Következik a rétegezés. Ez történhet egy nagy tálban, ez esetben a tálalása nem lesz túl vonzó, de ez az érintetteket egyáltalán nem szokta zavarni az első falat után. Vagy tehetjük egyszemélyes adagokként pohárba vagy tálkákba.


Tehát: egy réteg piskóta meglocsolva amarettós kávéval, rá a krém, újra piskóta, locsolás, krém. Ez a mennyiség általában 3 rétegre elég.

Néhány órára (ha kibírod, egy éjszakára) tedd hűtőbe, majd tálalás előtt szitálj rá kakaóport!

2 megjegyzés:

Betty-baba írta...

ÓÓÓ itt van az én kedvencem... :)
GRATULÁLOK a blogodhoz anyu, nagyon ügyi vagy... tetszik!!!!
pussz

Palócprovence írta...

Köszi, puszi! :D