Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 30.

A világ legegyszerűbb túrós pogácsája

Azonos mennyiségű liszt, túró és vaj szükséges a tésztához. Tulajdonképpen ennyi a recept.



Hozzávalók
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 25 dkg túró
  • 1 teáskanál só
a tetejére tojás és reszelt sajt

A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzágyúrom a túrót, megsózom. Folpackba csomagolva néhány órára vagy egy éjszakára a hűtőbe teszem. Utána ujjnyi vastagra nyújtom és kisméretű pogácsaszaggatóval kiszaggatom a tésztát. Megkenem a villával kicsit felvert tojással, bőségesen megszórom reszelt sajttal.
200 fokra előmelegített sütőben aranyszínűre sütöm.

Érdemes dupla adagot készíteni, mert remekül bírja a mélyhűtést. Még sütés előtt tepsistől szoktam a fagyasztóba tenni (persze nem árt, ha több sütőlapunk is van). Sütés előtt érdemes egy órával korábban kivenni, hogy kiengedjen.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pont erre a pogácsára vágytam

Palócprovence írta...

:)