Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 10.

Anyósom pogácsája

Tegnap volt a lányom szalagavatója és már az idejét sem tudom, mikor bőgtem ennyit. Nem vagyok egy elérzékenyülős, most mégis itattam az egereket. Öregszem.


Anyósomék is eljöttek és ha már jöttek, hoztak is ezt-azt. Például házi készítésű kolbászt, szalonnát, hurkát (ebből Napmátka-féle hurkával lerakott krumpli lesz), stb.
Lányom egyik kedvence az Anyósom sütötte pogácsa. Íme:

Hozzávalók
  • 1/2 kg liszt
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál só
  • 1/2 evőkanál cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 zacskó szárított élesztő
  • 4 dl tejföl
  • 15 dkg reszelt sajt
A margarin, a sajt és az 1 tojásfehérje kivételével kelt tésztát dagasztunk. Kinyújtjuk, megkenjük a lágy margarinnal és feltekerjük, mint a bejglit. A tekercset 3 egyenlő részre vágjuk, majd egymás tetejére helyezzük őket és jó ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát. Nagyobb pogácsaszaggatóval kiszúrjuk a pogácsákat és sütőlapra sorakoztatjuk őket. Most lép színre a maradék tojásfehérje, amivel megkenjük a pogácsák tetejét és megszórjuk őket a reszelt sajttal.
Félóráig kelni hagyjuk és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 percig sütjük.

9 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Szépséges a kisasszony!:-)))

Névtelen írta...

Nagyon szép lányod van!

Milene írta...

Nagyon szép lányod van! A fényképed alapján nem hittem volna, hogy már ekkora gyereked van :)

Palócprovence írta...

Köszönöm Mindenkinek, nagyon aranyosak vagytok! Nem csak szép, de még okos is! :D

Citromfű, a fotóm csalóka (bár mostanában készült), a legjobb indulat mellett sem vagyok fiatalnak mondható.
Igaz, általában fiatalabbnak néznek a koromnál, ami nem titok: a napokban léptem a 48. évembe.:)

Névtelen írta...

Isten éltessen Téged is és a gyönyörű lányodat is! Az elérzékenyülés nem korfüggő és ilyenkor természetes:-).

duende írta...

Isten éltessen sokáig! :-)

Annyira gyönyörűségesen szép a lányod... Mint egy hercegnő! Csodaszép. És hasonlít rád!:-)

Palócprovence írta...

Köszönöm szépen a jókívánságokat! Szerintem is gyönyörű a lányom, bár egy anya mindig elfogult. A szépségénél fontosabb, hogy remek kis emberke!

Renata Kalman írta...

Gratulálok a lányodNAK és a lányodHOZ!
A többieket tudnám csak ismételni, hogy szép és kedves arcú leányzó, büszke lehetsz!
Én sem gondoltam volna, hogy ilyen nagy gyereked van, a 48 évet sem, s ezek pozitív meglepetések.

Palócprovence írta...

Köszönöm Renáta! 47-t töltöttem, hogy pontosak legyünk, így léptem a 48.-ba. Nem mintha számítana! :DDD