Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 28.

Gyerekkori ízek 3. - A madártej

Gyerekkoromban gyakran készült nálunk ez a 60-as, 70-es években általános desszert. Sok-sok évre megfeledkeztem róla, főként azért, mert lányom fehérje-intoleranciája miatt nagyon hosszú ideig nem ehetett tejet, tejtermékeket és tojást. Szerencsére, ez már a múlté, így nem volt akadálya, hogy elővegyem a régi receptet.


Hozzávalók
  • 1 liter tej
  • 6 tojás
  • 12 + 12 dkg cukor
  • 1 rúd vanília kikapart belseje vagy helyette vaníliakivonat
6 tojássárgáját fehéredésig kevertem 12 dkg cukorral, hozzáadtam a vaníliát (vanilincukor nem jó hozzá!) és belekevertem a tejbe. Vízgőz fölött besűrítettem. Ezt a lépést ne hagyjuk ki, mert akármilyen alacsony hőfokon is főzzük, könnyen kicsapódhat a tojássárgája és akkor rántottát kapunk finom krém helyett.

A tojásfehérjéket a másik 12 dkg cukorral együtt kemény habbá vertem, majd csendes forrásban lévő vízbe kanállal galuskákat szaggattam a habból és megfőztem őket.

A madártejet a habgaluskákkal együtt még picit langyosan tálaltam, de lehet a hagyományos módon jéghidegen is.

6 megjegyzés:

mmama írta...

Játékod van nálam !

Palócprovence írta...

:))) Válasz hamarosan!

duende írta...

Csak azé' nem kérdeztelek, mert már kérdeztek... :-)

Palócprovence írta...

Hát, akkor én sem küldöm Neked. :)))

Lilla írta...

Lulu lányom kedvenc édessége! Nagy jól néz ki!

Palócprovence írta...

Köszi! :)