Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 01.

Nutellás bonbon

Régóta terveztem szilikonos formám felavatását, de valami mindig közbejött. Bár nem kimondottan bonbon készítésére tervezték, mégis ebben gondolkodtam és Dolce Vitát olvasva ebben is maradtam (Ő is szilikonos formát használt). A méretről meg annyit, jóból sosem elég és ez be is bizonyosodott.



Hozzávalók
  • 20 dkg 70 %-os étcsokoládé
  • 30 dkg nutella
A csokit vízgőz felett felolvasztottam. Egy-egy kiskanálnyi csokit tettem a formák aljába és szétkentem az oldalukon is (remekül hozzátapadt a csoki a szilikonhoz), majd lehűtöttem. Majd megtöltöttem majdnem színig nutellával és befedtem olvasztott csokival.



Teljes dermedés után könnyen kijöttek a formából a bonbonok. Családom úgy határozott, elég csak heti 3-4 alkalommal készítenem. Még szerencse, hogy ilyen egyszerű az elkészítése!

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néznek ki :).

Palócprovence írta...

Köszi!:) És az íze...! Valahogy sokkal jobb így a nutella, már ha ez egyáltalán lehetséges.

erős ildikó írta...

Gyönyörűek a bonbonjaid!
Képzeld, tavaly én is vettem egy hasonló szilikonformát. Illetve az a franciakártya színeit mintázza. Akkor nyár volt, így (magozott) meggyszemeket rejtettem a keserűcsokiba.

Éva írta...

Valamiért az az határozott érzésem, hogy a közvetítőnek min-den-kép-pen járna ebből a bonbonból egy kis kóstoló!:)

Palócprovence írta...

Köszönöm Napmátka! Meggy és keserűcsoki - remek párosítás!

Palócprovence írta...

Teljesen igazad van Fakanál! :)))
De majd legközelebb, mert ennek a bonbonnak már csak a hűlt helye van, rögtön felfalták. Na jó, én is benne voltam...

Marcsi írta...

Hűűű!! de nagyon klasszul mutatnak!!!

Limara írta...

Csere?? Citromos roládra? :))Még nem láttam ilyen szilikon formákat :((

Borsó írta...

Ínycsiklandó!:)
Hol lehet ilyen formát beszerezni???

Chef Viki írta...

Attttyaúristen, de gyönyörűek! Gratulálok!
Hol lehet ilyen szilikon formát lőni?

Névtelen írta...

Nekem is profi szilikonformàm van,azt viszont nem mondanàn,hogy jòl tapadna rà a csoki....Gratulàlok,csodàs bonbonok!!!Zsu

Névtelen írta...

Nekem is profi szilikonformàm van,azt viszont nem mondanàn,hogy jòl tapadna rà a csoki....Gratulàlok,csodàs bonbonok!!!Zsu

duende írta...

Gyönyörűek! :)

Majd én is körülnézek szilikon-ügyben, ez annyira klassz!

Palócprovence írta...

Köszönöm Mindenkinek! :)))
A szuper szilikonos formák ügyében Nemisbékát (http://nemisbeka.hu/) kell faggatni, Tőle kaptam. Ugye milyen rendes?!

Zsu! Nem tudom, az én formám milyen márkájú, de a meleg csoki szuperül tapad rá, amikor megdermed, akkor pedig könnyen kicsusszan belőle. :)

erős ildikó írta...

Én az eBayen vettem a formát.

Palócprovence írta...

Dolce Vita az Árkádban vette a Butlersben.

És még Nemisbékánál láttam, hogy itt is lehet:

http://www.soregi.hu/index.php#?id=4&p=606
magyar

http://www.silikomart.hu/
olasz webhely

Renata Kalman írta...

Szent Kleofás!
Azt hiszem itt hagytam abba a szünet előtt az olvasást...
Jó kis bonbonok!!!

Palócprovence írta...

:)))