Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 20.

Vianne fűszeres forró csokoládéja

Hálával tartozom Quetzalcoatlnak - a Kígyóistennek -, aki a legendák szerint megismertette Dél-Amerika őslakóit az istenek eledelével, a kakaóbabbal. A régészeti leletek szerint a maják már 2600 évvel ezelőtt is termesztették a Yucatan- félszigeten a Theobroma cacao-t. A belőle készült főzetet - amit xocolatl-nak neveztek- serkentő hatása miatt fogyasztották és hittek benne, hogy növeli a bölcsességet és az életerőt. Az aztékok már nem csak fogyasztották, de fizetési eszközül is használták a kakóbabot (a spanyol hódítók almendra de dinero - pénzmandula - nevet adták a számukra ismeretlen növénynek). S bár már Kolumbusz kincsei között is ott volt a kakaó, Cortés ismertette meg Európát az új itallal, amelyet katonáinak is adott. Az eredetileg vízzel, édesítés nélkül, erősen fűszerezve készült italt spanyol apácák igazították az európai ízléshez.

Joanne Harris regényhősnőjének gazdag ízű forró csokoládéja az eredeti változat emlékét hordozza.

Hozzávalók
  • 4 dl zsírdús tej
  • 1/2 rúd vanília
  • 1/2 rúd fahéj
  • 1 csilipaprika kimagozva (bátrabbaknak magosan)
  • 10 dkg étcsokoládé (70 %-os)
Forraljuk fel a tejet a vaníliarúddal, fahéjjal, csilipaprikával. Adjuk hozzá a feldarabolt csokit és kevergessük az olvadásáig. Vegyük le a tűzhelyről, hagyjuk állni 10 percig. Szedjük ki belőle a fűszereket és újra melegítsük fel. Tejszínhabbal, reszelt csokival és esetleg némi alkohollal (konyak), nagy bögrében tálaljuk.

Csodálatos egy álmos reggelen vagy a szikrázó hóban tett séta után. Vagy bármikor...


14 megjegyzés:

duende írta...

Forró csokoládé és szikrázó hó és jég... Azt hiszem, a mennyekben köttetett páros! Gyönyörűek a képeid! :)

Palócprovence írta...

Köszi! :)

Unknown írta...

Igen! Forró csokit igenis csak csokiból lehet készíteni! No meg friss, zsíros tejből ;) Számomra is ez az igazi forró csoki, hiszen a kakaóporból elvonják a kakaóvajat, ami viszont rendkívül sokat elvesz az ízélményből.

Palócprovence írta...

Egyetértek Veled!

Limara írta...

Nézz be hozzám kérlek, küldtem neked valamit:))

Katuska írta...

Úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú!
Chillis csokiiiiiiiiiiiiiiii!
van Pesten a Szlovák úton egy cukrászda,ha dolgom van arra,akkor bemegyek egy-egy gombóc chillis csoki és cékla-fagyiért!
Na,ezt beiktatom egy hosszúfutás után a hétvégén-állítólag jó hideg lesz!

erős ildikó írta...

Engem is lenyűgöztél, gyönyörűek a képek, s persze nagyon vágyom egy pohár ilyen édességre!
(Igazság szerint a hivatkozott regényben is a gasztrovonatkozások izgattak leginkább.)

Palócprovence írta...

Köszönöm Limara!

Házisárkány, cékla-fagyi?! Hogy mik vannak!

Köszönöm Napmátka!

Katuska írta...

Ma este elkészítettem magunknak!A Zuram egy jól átdolgozott kemény nap után és előtt,én egy nagytakarított nap és egy durva munka előtt.
A párom nem kapott bele chillit,az enyémben meg ott csücsült!
Olyan tömény lett-az igazi forró csokik tömények!-hogy rájöttem nem vacsora utáni olvasáshoz kellett volna elkészítenem,hanem vacsora helyett!
Nesze neked diéta!!!!!!!!!!!Estére szénhidrát bomba!!!!
Köszönöm a receptet!

Névtelen írta...

Hmm, hmm, én is, én is. :-)))

http://agifoz.blog.nlcafe.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=83103

Névtelen írta...

Hű de szép képek!
Érdekes, most akartam forró csoki receptet keresni, és tegnap előtt tettem fel én is Velencés képeket!
:)
Egy rugóra járt most az agyunk! :)

Nagyon klassz a blogod!!!!
Gratulálok hozzá!
Bodza

Palócprovence írta...

Házisárkány, ez tényleg felér egy étkezéssel.:)

Palócprovence írta...

Ági, tényleg, most nézem. Ez az idő kihozza mindenkiből a forró csoki utáni vágyat. :)

Palócprovence írta...

Köszönöm szépen Bodza! Nagy dicséretnek veszem Tőled, hiszen minden fotót gyönyörű (tényleg "seggreülős" -ahogy Fűszeres Eszter írta), a 3 pazar blogodról már nem is beszélve. :))