Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 03. 27.

Bögrés mákos muffin

Étteremalakítás...
Szeretem a hagyományos süteményeket muffintepsiben sütni, nem kivétel ez alól a bögrés mákos sem.


Így sokkal könnyebb kiporziózni, de csomagolni is. Szerintem, mindenki ismeri a bögrés mákost vagy legalábbis valamilyen bögrés süteményt. Ezeknek a lényege, hogy nem kell a hozzávalókat kimérni, egyszerűen egy bögre szolgál mérőedényként.

Hozzávalók
  • 2 tojás
  • 1 csomag vaj (10 dkg)
  • 1 bögre cukor
  • 1 bögre tej
  • 1 bögre liszt
  • 1 bögre darált mák
  • 1 zacskó sütőpor
  • 1 kiskanál fahéj
A vajat kikeverem a cukorral, majd a tojásokkal. A többi hozzávalót váltakozva belekeverem, majd a tésztát papírkapszlikkal kibélelt muffintepsibe kanalazom. Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütöm.

13 megjegyzés:

Annamarie írta...

Kedves Palócprovance!
Köszönöm a hozzászólásodat a blogomhoz. Én hasonlóan Minyikén keresztül találtam Hozzád, és ha nem bánod, akkor már fel is vettelek a kedvenceim közé. A bögrés mákos muffinodat a hétvégén megsütöttem, isteni lett, egy nagy köszönet érte!!!! Mostantól rendszeres olvasód vagyok.
Üdv: Annamarie

Palócprovence írta...

Kedves Annamarie!
Egyáltalán nem bánom és én is utólagos engedelmeddel felvettem a blogodat. :)
Örülök, hogy ízlett a muffin!

Hanny írta...

Szia!

Most találtam meg a blogodat mákos muffin receptet keresve.
El is készítettem, nagyon finom lett! Köszönöm a receptet!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Kedves Palócprovance!
Kipróbáltam a mákos muffint. Nagyon finom!!! Ajánlom másoknak is! Köszönöm szépen a receptet!

Palócprovence írta...

Örülök neki és nincs mit! :)

Névtelen írta...

Kedves Palócprovance!

Köszönöm a mákos muffin receptet!
Isteni lett :)
További sok örömet a blogodhoz, és a sütés főzéshez!
Bea

Palócprovence írta...

Örülök és köszönöm szépen! :)

Névtelen írta...

Szia, csak annyit kérdeznék, hogy a mákot darálva kell beletenni a tésztába?

köszi,
Gabi

Palócprovence írta...

Igen, ahogy a hozzávalók listájában is szerepel - 1 bögre darált mák. :)

Anita írta...

Szia!

Érdekelne, hogy ebből kb hány muffin jön ki a nagyobb fajtából?
Köszi :)

Palócprovence írta...

12

Evi írta...

Szia :) Kb mennyi ideig sutotted oket? 22 perc uan a tuproba mar jo, de szetesik az alja :/