Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 03. 10.

A majdnem görög saláta


Már nagyon vágyódom a jó idő után és ha napsütést nem is tudok varázsolni, legalább nyári ízeket megpróbálok. Ez ilyenkor tényleg csak próbálkozás, hiszen a most kapható zöldek íze meg sem közelíti a napon érlelődő zöldfélékét. Az alábbi saláta a legjobb indulattal sem nevezhető autentikusnak, sem darabolási technikáját, sem összetételét tekintve. Az elkészítés módjánál nem követem a görög tradíciókat, tehát nem óriási, rusztikus darabokat vágok, hanem inkább csak falatnyiakat. Zöldpaprikát is szívesen teszek bele és így télen salátát is (természetesen nyáron soha nem kerül bele, paradicsom viszont annál több). Gyakran lilahagymával helyettesítem a hagymát.



A feta azonban nem maradhat el, azonban sokszor nálunk sülve kerül a salátába. Más már nem is kell, mint némi olajbogyó és egy kis oreganó.

Hozzávalók
  • 1 kígyóuborka (nyáron 2-3 meghámozott fürtös uborka)
  • 1-2 zöldpaprika
  • 25 dkg koktélparadicsom vagy 3-4 normál
  • 1 lilahagyma
  • 1 kisebb jégsalára vagy 1/2 fej nagyobb
  • 1 maréknyi olivabogyó
  • 25 dkg fetasajt
  • csipetnyi oregano
  • 3-4 evőkanál olivaolaj
Bármilyen sült hús mellé finom, de legszívesebben gyros mellé esszük.

7 megjegyzés:

anuka írta...

Nagyon guszta. Pláne hogy nekem ma a tegnapi maradék görögsaláta volt az ebéd.

Nadine írta...

Nagyon egyre jár az agyunk, majdnem ilyet dobtam össze vacsorára, csak nekem volt benne egy pici maradék grillcsirke és konzervbab - uborka helyett. Nehogy lefogyjak, vigyáznom kell!

erős ildikó írta...

De vágyom egy kis ilyen kényeztetésre! Én a salátákban és nyersen jobban szeretem a lilahagymát, főzve-sütve meg inkább a vöröset.

Palócprovence írta...

Anuka,köszönöm! Hát igen, a görög saláta csak frissen jó!

Palócprovence írta...

:)) Nadine, szerintem a görög saláta még csirkével és babbal együtt sem hízlal.

Palócprovence írta...

Napmátka, szerintem is jobb nyersen a lilahagyma, nem olyan brutális, mint a vörös (bár lehet, hogy csak a gyomrom nem elég erős hozzá).

Renata Kalman írta...

Hagymával kapcsolatban szerintem is, ahogy írod....