Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 04. 01.

Csokis habcsók

Étteremalakítás...
A hűtőmben gyakran csücsül maradék tojásfehérje, ami leggyakrabban valamilyen habcsók formájában végzi. Néha diós tallér készül, de sokszor ez a habcsók, ami Nigella csokis Pavlova tortájának átalakítása.


Hozzávalók
  • 4 tojásfehérje
  • 20 dkg kristálycukor
  • 2 evőkanál jó minőségű kakaópor
  • 3 dkg 70 %-os étcsoki
A tojásfehérjéket kemény habbá verem, hozzáadom a finomszemcséjű kristálycukrot és még azzal is verem egy kicsit. Beleszitálom a kakaóport és beleteszem a felaprított étcsokit is. Lazán átforgatom, hogy lehetőleg ne törjön össze a hab. Erőt veszek magamon és nem falom föl az egészet úgy, ahogy van, hanem sütőlapra adagolom a masszát. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és rögtön 150 fokra állítom a hőmérsékletet. Ízléstől függően lehet teljesen kiszárítani, de úgy is nagyon finom, ha egy kicsit még ragacsos a közepe.

6 megjegyzés:

Limara írta...

Nagyon jól néz ki, most jól esne egy kis kóstoló! :))

Palócprovence írta...

Szívesen megkínálnálak, de talán mondanom se kell, már egy darab sincs...:)

duende írta...

Hasonlót készítettem, csak Napmátka receptje alapján én felfaltam nyersen! :)
De ki is lehetett volna szárítani, és akkor banános habcsók lett volna belőle.

Palócprovence írta...

Olvastam. Nagyon szimpatikus recept! :)

Kata írta...

Jé, csokisan még sose próbáltam. Volt már citromos, narancsos, kókuszos. No meg csokis Pavlova is nagyban, mégsem jutott eszembe. Köszi az ötletet!

Palócprovence írta...

Próbáld ki, nekem így jobban ízlik és egyszerűbb is.