Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 04. 17.

Kalácsbucik

Még húsvétra készültek ezek a kalácskák és igen nagy sikerük volt. Ízük valahol a kenyér és a kalács között van. Remekül passzoltak a sonkához és a tojáshoz, de szendvicsalapként is beváltak. Piergiorgio Giorilli egy bonyolultabb receptjét egyszerűsítettem.



Hozzávalók
  • 50 dkg liszt
  • 1/2 zacskó szárított élesztő
  • 2,5 dl tej
  • csipetnyi só
  • 10 dkg vaj
  • 2 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
A tojássárgája kivételével a hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát dagasztok, majd egy éjszakát a hűtőben pihentetem. Másnap átgyúrom, 6 részre osztom és tetszőlegesen formázom. Meleg helyen megkelesztem, megkenem a tojássárgájával és előmelegített sütőben, 200 fokon megsütöm.

8 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon szépek lettek! S remek ötlet akár a sós ízvilág (sonka) mellé is!
Ki fogom próbálni.

duende írta...

Irtó helyesek!:)

Én néha kicsi koszorúkat szoktam húsvétra a kalácstésztából. De ez teljesen más forma, nagyon tetszik!

Vesta írta...

És hogy formáztad, hogy ilyen mutatós lett? A zsemléhez hasonlóan, vagy attól bonyolultabb módon?

Palócprovence írta...

Napmátka, Duende, köszönöm! :)

Palócprovence írta...

Vesta, zsemleszerűen, csak kicsit lelapítottam. Rányomtam egy bögre száját, késsel bevagdostam. Erőteljesebben kellett volna, mert a kelésnél kicsit összenőtt a virágforma.

Messzenéző Minyon írta...

Azért így is nagyon szép lett a formázás.

Renata Kalman írta...

A kalácskák nekünk is elmaradhatatlanok Húsvétkor. Gusztán néznek ki!

Palócprovence írta...

Köszönöm! :)