Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 04. 11.

Tojáslikőr

Étteremalakítás...
Idén nem terveztem húsvéti tojáslikőr készítését, annak ellenére, hogy szoktam csinálni és gyerekkoromban is mindig készült a csokilikőr mellett, csakúgy, mint karácsonykor. Azonban az Ifjúság visszatapsolta a zabpelyhes püspökkenyeret, így az az eset fordult elő, hogy most nem tojásfehérjém maradt, hanem tojássárgájám, amivel kezdeni kellett valamit. Így elkészült ez a gyors likőr, ami rögtön fogyasztható. Bár önmegtartóztatók hagyhatják állni néhány napig, ártani nem árt neki.


Hozzávalók
  • 6 tojássárgája
  • 6 evőkanál porcukor
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl vodka
A tojássárgáját fehéredésig keverem a porcukorral, elkeverem a tejszínnel is, majd hozzáadom a vodkát. Üvegbe töltöm és vagy rögtön kínálom vagy eldugom...

5 megjegyzés:

duende írta...

Hmmm... Megkóstolnám... :)
De most éppen egy jó pohár bort iszogatok, így hát chirio!
Nagyon kellemes ünnepet kívánok! :)

Palócprovence írta...

Egészségedre! :)) És én is kellemes ünnepeket kívánok! :)

Névtelen írta...

Szia!

Lehet, hogy most egy irtó butaságot fogok kérdezni, de mivel tojás az alapja, ha elrakom, mert nem azonnali fogyasztásra lesz, akkor a tojásnak nem lesz semmi baja? Mert tudvalevő ugye, hogy hamar romlik, és nem szeretjük a családban tudni (szalmon)Ellát sem:)
És a tejszín rendes habtejszín, vagy főzőtejszín?

Tényleg bocsi, ha butaság, válaszod köszönöm.

Palócprovence írta...

Nem, nem kérdezel butaságot.
Mivel csak magas zsírtartalmú tojássárgáját tartalmaz, az nem olyan romlandó, mint a tojásfehérje, pláne, hogy magas a cukor- és alkoholtartalma is. Természetesen csak egészen friss tojásból készíthető, legjobb a szalmonellamentesített állományból származó (a tojásos dobozra rá van írva).
Ha mégis tartanál a nyers tojássárgájától, vízgőz felett tartósíthatod, mint a fagylaltalap estében http://palocprovence.blogspot.com/2009/05/fozott-fagylaltalap.html
csak vigyázz, ne legyen belőle rántotta! :)

Margaréta írta...

Sziasztok ! Most találtam erre az oldalra és csatlakoztam is - talán sikerült :) - a kérdésem az lenne a tojáslikőrhöz, hogy a tejszín milyen legyen? Valamikor rég (15-20 éve) készítettem én tojáslikőrt, és most szeretném újra felidézni a régi ízeket. Akkoriban még csak egyféle tejszín volt a boltban, de ma már ezerféléből válogathatok, van habtejszín, főzőtejszín, tartós, féltartós, tudomisén mennyiféle. Melyiket vegyem ahhoz, hogy igazi "békebeli" ízekhez jussak ?