Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 05. 05.

Renoir csirkéje

Étteremalakítás...
A Korona Kiadó Művésztársaságban elnevezésű sorozatának a "Renoir - 60 különleges recepttel" című kötete tartalmazza ezt a receptet is.


Az ajánló szerint:
"A sorozat Renoirról szóló kötetéből szinte árad, hogy az impresszionisták mennyire szerették az életet, és mennyire tudtak is élni. Szajna-parti kertvendéglőkben, nyüzsgő boulevard-okon, művészek körében eltöltött vacsorák, puccos társasági összejövetelek Párizs krémjével: Renoirnak mindebben része volt, majd meg is festette élményeit. A könyvünkhöz válogatott receptek arról tanúskodnak, hogy a nagy impresszionista művész az egyszerű, tájjellegű ételeket kedvelte. A könyv szerzőjét szinte elvarázsolta a festőóriás életműve, amikor megkísérelte, hogy Renoir életének valódi színtereit bemutatva érzékeltesse művészetét, a kor hangulatát és szellemiségét..."

Hozzávalók
  • 1 csirke feldarabolva
  • 2 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 paradicsom
  • néhány evőkanál olivaolaj
  • bors
  • kakukkfű
  • 1 marék olivabogyó (fekete)
  • 1 dl konyak
Néhány evőkanál olivaolajban megpirítom a csirkedarabokat, majd kiszedem a serpenyőből. A felaprított hagymát és fokhagymát a maradék olivaolajban aranybarnára sütöm, hozzáadom a feldarabolt paradicsomot és azzal is pirítom egy kicsit. Visszateszem bele a csirkét, fűszerezem és felöntöm a konyakkal. Fedővel letakarva megpárolom, ha szükséges kevés vizet is hozzáadva. A végén a fedőt levéve zsírjára pirítom.




7 megjegyzés:

trinity írta...

Ez a könyv nagyon izgalmas!!!
A csirke is finom, elfogult vagyok-az olajbogyó minden mennyiségben jöhet:)))
Persze a Szajna parton még jobban esne nekem is:))))

duende írta...

Ez nagyon tetszik, Palócprovance! Fejembe mentettem. :))

Nadine írta...

Jesszus, de szép!:)

erős ildikó írta...

Szeretem az ilyen mesélős szakácskönyveket. Konyakos-olivás csirke? Nagyon kíváncsi lennék az ízére!

Palócprovence írta...

Egyszer próbáld (szóval, majd ha eszel csirkét)!

Ízlésszindróma írta...

hát most nem kis reklámot csináltál a kötetnek, legalábbis én szeretném:)) majd valami ünnepre kisírom:)))) nagyon jól hangzik a csirke is biztos kipróbálom, minden tetszik a receptben.

Palócprovence írta...

Akkor jó! :)