Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 06. 01.

Egy mezőgazdasági eszköz kulináris másodvirágzása

Kerti sütögetésre voltunk tegnap hivatalosak, azonban az időjárásfelelős másként gondolta, a kerti partyt elmosta az eső. Azért a sütés nem maradt el, bár némileg szibéria-piknik jellege volt a dolognak az alig 10 fokban. Sajnos, én voltam a sofőr, ezért a belső melegítés nem jöhetett szóba, így leginkább bentről figyeltem az eseményeket. A tárcsa is fedett helyre került és ugyanolyan remek, füstös ízű sülteket produkált, mint máskor.



Az elkészült finom falatokat persze már az étkező melegében fogyasztottuk el.


Nem tudom, kinek jutott először eszébe a tárcsa ilyen célra való felhasználása, de nagy ötlet volt, az biztos. Mert bár már gyártanak tárcsaformájú sütéshez való edényeket, az eredeti és a leggyakoribb ma is a tárcsából készült változat.

8 megjegyzés:

erős ildikó írta...

A Vidék Íze füstös konyhájában látok gyakran tárcsás ételeket, bár ott többnyire tetővel együtt használják változatos ételek elkészítéséhez, és a forró hamuba engedik.
Már én is vágytam ilyen eszközre, tovább bővítheti a szabadtűzön készíthető ételek sorát.

Palócprovence írta...

Nekünk sincsen, de már régóta fenem rá a fogam. A legközelebbi traktort megvámolom...:)))

Renata Kalman írta...

Van egy tárcsánk, de a férjem ritkán veti be.

Milene írta...

Lányok, minél hamarabb szerezzetek be egy tárcsát! Szenzációs! Mi elég gyakran használjuk:)
A másik, ami nagyon jó szolgálatot tehet még egy kerti partin: márványlap. Tavaly vendégségben voltunk, a háziak azon sütötték a husit és a zöldségeket. Nagyon finom volt! Azóta vágyom én is egy alkalmas méretű márványlapra...

duende írta...

csorog a nyálam... A tárcsánsültek isteni finomak! Nagyon jó kis eszköz, a családban szinte mindenkinek van, sokszor használjuk.

Messzenéző Minyon írta...

Nekünk is van tárcsánk, ezt már biztos tudod, rendes mezőgazdaságból levetett a mienk. De ilyet még nem láttam, hogy két tárcsa egymás fölött és az alsóban a tűz. Hatalmas ötlet!

Hunszil írta...

Nekünk is van ilyen tárcsánk a legfinomabb ételek szerintem ezen készülnek:)))
Éhes lettem:)))

Palócprovence írta...

Szerintem is tárcsában sül legfinomabbra a hús! Hűűű, most is meg tudnám enni! :)

A márványlap sem lehet rossz, én egy gránitlapot akarok szerezni a sütőmbe.

A két tárcsa egymás fölött egyébként nagyon praktikus dolog!