Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 07. 06.

Rizstekercsek avagy a maradékok újrahasznosítása

Gyermekem tejberizst kívánt, de mégis eléggé sok maradt belőle. Annyi azért nem, hogy érdemes legyen belőle rizskochot sütni. De eszembe jutott Kaldeneker György receptje, amit egyszer régen láttam és ki is akartam próbálni, de akkor éppen nem volt kedvem tejberizst főzni. Most azonban volt tejberizs is hozzá, meg réteslap is lapult a hűtőben, így nem volt akadálya a próbának.

Hozzávalók

  • maradék tejberizs - kb. 1 jó bögrényi (3 dl)
  • 1 csomag réteslap
  • kevés olaj
Természetesen nem csak maradékból készíthetjük, de így egyszerűbb és gyorsabb.
A réteslapokat hosszában kettévágom és megkenem olajjal. A végükre teszek a kihűlt tejberizsből egy jó kanálnyit, ráhajtom oldalról a tésztát és feltekerem rolóvá. A tetejét is megkenem olajjal, majd előmelegített sütőben 180 fokon néhány perc alatt aranyszínűre sütöm. Lekvárral tálalom, de porcukorral is megszórható.



16 megjegyzés:

Limara írta...

Nagyon jó! :))

Reni írta...

Hát ez nekem nagyon tetszik! :) hm... vaníliás, gyümölcsös tejberizzsel milyen jó lehet már!! :)

Palócprovence írta...

Limara, Köszi! :)

Palócprovence írta...

Reni, én vaníliás, reszelt citromhéjassal csináltam és tényleg jó volt. :)

Monika írta...

Hú,de megkívántam,nagyon guszta!!!

duende írta...

Ez zseniális, Palócprovance! Fogok csinálni! :)
A tejberizs krémessége és a rétestészta ropogóssága elképzelésem szerint istenien kiegészíthette egymást!
Tuti jó! :)

Palócprovence írta...

Mammka, :))

Palócprovence írta...

Duende, tényleg tuti jó! :)

Daisy írta...

Hogy ez miért nem nekem jutott eszembe????:)Ezért érdemes direkt tejbegrízt vagy rizst főzni! Nekem ugyan felnőtt Fiaim vannak, de tuti, nem tolnák el a tányért.

erős ildikó írta...

Mennyire ötletes!:)

Palócprovence írta...

Daisy, ezért tényleg érdemes tejberizst főzni! :)

Palócprovence írta...

Napmátka, köszönöm Kaldeneker György nevében! :)

Vali írta...

Juj ez nagyon jó, a tejberizst is imádom és rétes is a kedvencem, de csak az almás és túrós.

Snöcy írta...

Szia!
Nézz be hozzám :-)

Palócprovence írta...

Vali, szerintem tegyél így együtt is egy próbát! :)

Palócprovence írta...

Snöcy, köszi! :))