Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 09. 06.

Levendulák

Tavasszal ültettem egy tucat levendulapalántát. Igyekeztem a kedvükben járni, az ágyásukra sódert terítettem, ami egyrészt elvezeti a felesleges vizet, másrészt a talajban tartja a szükségeset. Úgy látszik, meg voltak elégedve a helyükkel, mert már júniusban virágot bontottak, majd bokrosodásnak indultak. Most, szeptember elején egy másodvirágzással örvendeztettek meg.


Nem csak gyönyörködöm bennük, de a konyhámban is szerephez jutnak (például levendulás só és levendulás sorbet) és persze szárított formában is őrizgetem őket.


Nincsenek megjegyzések: