Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 09. 13.

Nagybörzsönyi Magyar-Szlovák Vadásznap

Szombaton több, részben gasztrovonatkozású program is volt a környékünkön, ezek közül kettőre sikerült elmennem: a nagybörzsönyi Vadásznapra és a kisfalusi szilvalekvárfőzésre (ez utóbbiról majd később számolok be).

Nagybörzsönyben idén 6. alkalommal rendezték meg a Magyar-Szlovák Vadásznapot, ahol igen gazdag program várta az érdeklődőket. Ezért nem csoda, hogy sok kétlábú,


négylábú


és szárnyas jelent meg az eseményen.


Ahogy ez már ilyen rendezvényeken lenni szokott, számtalan árusnál költhette pénzét a nagyérdemű. Közülük kettő keltette fel érdeklődésemet: egy gyöngyékszerkészítő



és hogy visszakanyarodjunk a gasztronómia irányába, a Lek-Vár-Lak.


De amiért igazán mentem, az az volt, hogy megnézzem a Főzőversenyen szorgoskodókat. Nem sikerült kiderítenem, hogy hány csapat indult a megszámolhatatlanul sok főző közül,



de mindenki lelkesen forgatta a fakanalat.


Volt, aki katlanban,


bográcsban,


vasfazékban,


vagy tárcsán készítette el ételét.


A zsűri elé szépen tálalva került minden.


Természetesen én sem távoztam éhesen,


de szerintem más sem, hiszen mindenhol minden elfogyott.


8 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia
mi is ott voltunk és nagyon jol éreztük magunkat, vettem lekvárokat is nagyon finomak voltak.

Palócprovence írta...

Örülök! :)

Lekvároskukta írta...

Szia Palocprovence!
Júj, azok a kutyusok :))
Milyen lekvárok ezek, nem hallottam még róluk?

Palócprovence írta...

Lekvároskukta, finomak. A linkre kattintva többet is megtudhatsz róluk.

Messzenéző Minyon írta...

Mesélték nálunk is, hogy akkora tömeg volt, hogy akkora még sosem.
Azt a lekvárfőzős beszámolót igen-igen várom :)))

Annamarie írta...

Hát a kisfalusi kalandra én is kíváncsi lennék...

Palócprovence írta...

Minyon, Annamarie, a türelem... lekvárfőzős beszámolót terem.:)

Lekvároskukta írta...

Ó, a linkre rá se mentem, köszi :)