Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 11. 06.

Gyors almás rétes

Van az úgy, hogy az embernek se ideje, se/vagy kedve macerás desszertek készítésére. Ilyen esetekre jó, ha előre gondolunk és van otthon néhány hozzávaló, amiből percek alatt össze lehet ütni valamit. A hűtőmben szinte mindig akad egy csomag réteslap, ami nagy kedvencem, hiszen lehet sósan és édesen is tölteni. Darált diót is tartok a fagyasztóban, nagyon praktikus, így nem avasodik és kiolvasztás nélkül is rögtön felhasználható (egyébként a darált mákkal is ez a helyzet). Még bőven van az ősszel eltett almatöltelékből és mindig van itthon olaj is, így nem volt kérdés, hogy almás rétes készítek.


Hozzávalók
  • 1 csomag 6 lapos réteslap
  • 1 nagy üveg pitetöltelék vagy 1 kg almából készült töltelék
  • 10 dkg darált dió
  • néhány evőkanál étolaj
  • esetleg a tetejére porcukor
Először is bekapcsolom a sütőt és beállítom 200 fokra. A réteslapokat kiterítem, megkenem olajjal és kettőt-kettőt egymásra teszek. A hosszabbik oldala mentén egy csíkban megszórom a darált dió harmadával. Aki nem szereti a diót, helyette vagy akár keverve is lehet használni zsemlemorzsát, de akár kalácsmorzsát is. Ráteszem a almatöltelék harmadát a dióra.


Feltekerem és sütőlapra teszem, figyelve, hogy a diós rész kerüljön alulra (ez szívja fel a töltelék fölösleges nedvességét). Ugyanígy elkészítem a másik két rudat is. Megkenem a tetejüket olajjal és néhány perc alatt aranyszínűre sütöm őket. Megszórom porcukorral, de ez akár el is maradhat. Ferdén szeletelve tálalom.



A gondolattól az első falatig nem kell több, mint 15 perc!

12 megjegyzés:

Annamarie írta...

15 perc? Ez valóban nagyon gyors!

Palócprovence írta...

Be kell vallanom, elsősorban enni szeretek. Lehetőleg minél előbb - ahogy eszembe jut. Ezért szeretem a gyorsan elkészülő dolgokat.:)

"saját levében" írta...

Múltkor készítettem egy fastfoodos megoldást: csak vékonyan szeletelt almát tettem a lapra, megszórtam cukorral, fahéjjal és megsütöttem. Jó lett, a leve sem áztatta el. Lehet hogy csak szerencsém volt.

Palócprovence írta...

Vagy jó fajtát választottál az almából!

Gabah írta...

Akaromakaromakarom!Most, azonnal! Se tésztám a mélyhűtőben, se almatöltelékem, és a boltok is csak 15.30-kor nyitnak...:-(

Limara írta...

Én is, én is!csokis kekszért egy szeletke?? :))

duende írta...

Ezt nagyon megköszönöm! Mindig féltem e rétestől, még lapból is. De olyan egyszerűenek tűnik, tényleg!
van egy 6 lapos réteslapcsomag a hűtőmben... Négy napja vettem. :)
hja. Boszorkányok mégpedig nincsenek?!
te ezt tudtad... :))))
Megcsinálom! :)

Palócprovence írta...

Gabah, tényleg, a jó kis szieszta! :)

Palócprovence írta...

Limara, benne vagyok a cserében! :))

Palócprovence írta...

Duende,mert egyszerű is! Ki mondta, hogy boszorkányok nincsenek???

erős ildikó írta...

Ez tényleg gyors és finom, praktikus dolog a hozzávalókat otthon tartani, nekem csak majdnem minden van.
És köszönöm a segítséget komló ügyben!

Palócprovence írta...

Szívesen! :)