Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 12. 19.

Palóc étlap

Mandy hívott játékba...

A játék szabálya: "Álmodd meg a saját étlapodat, a Te általad már elkészített/közzétett ételekből. A felsorolásba az ételeket linkkel szúrd be, hogy a hozzád betérő Látogatók meg is tudják nézni, mit is ennének. Készíts egy virtuális étlapot, 8-20 féle étellel, amit bátran és jó szívvel ajánlanál. Ha ezzel megvagy, küld tovább maximum 3 Barátodnak/Kollégádnak/Bloggertársadnak, így lesz ideje a játéknak szépen végig menni a gasztroblogokon. "

Talán mondanom sem kell, palóc ételeket választottam. Nem kategorizáltam őket, hanem képzeljétek azt, hogy - akár egy francia bisztróban - egy táblára krétával van felírva az aznapi kínálat.

Zöldbableves palócosan
Palócpecsenye
Didelle
Poharas
Krumplis derelye
Tócsni
Ganca
Hagymás tejfölös lepény
Kocsonya
Mákos főtt kukorica
Kőttes palacsinta
Vasutas szelet
És végül egy kakukktojás, a Palócleves. Hogy miért kakukktojás? Olvassátok el!

Akiknek az étlapjára kíváncsi lennék:

Citromfű
Gabah
Vesta

6 megjegyzés:

Milene írta...

Köszönöm a felkérést. Már gondolkozom. Hamarosan válaszolok rá!
Tetszik az éttermed kínálata. Lehet, hogy egyszer beugrok egy mákos főtt kukoricára:)

Vesta írta...

Én dupla adag krumplis derelyét rendelek!
És köszi a kérdést!

Gabah írta...

Ebéd előtt kezdtem el böngészni...rossz ötlet volt :-) Először is farkaséhesen ültem le enni, utána pedig úgy teleettem magam, hogy alig bírtam felállni az asztal mellől. Pedig csak gondoltam a zöldbablevesre és egykis gancára :-)))

Névtelen írta...

Citromfű,ennek örülök! :)

Névtelen írta...

Vesta, már tálalom is! :)

Névtelen írta...

Gabah, :DD,a zöldbableves nem is olyan laktató! :)