Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 04. 29.

Zöldfűszeres joghurtkrémsajt


Hozzávalók
  • 1 liter házilag készült joghurt vagy bolti joghurt
  • 1 maréknyi zöldfűszer (ízlés és lehetőség szerint, lehet vegyesen is)
  • 1-2 gerezd reszelt fokhagyma (elhagyható)
A joghurtot lecsepegtetjük egy szűrő segítségével, amit szükség szerint kibélelünk egy muszlin- vagy molinodarabbal (esetleg textilpelenkával).


Krémsajthoz elég fél nap csepegtetés, ekkor kb. 35 dkg sajtot kapunk. Keményebb sajthoz 1-2 nap szükséges és kevesebb sajt lesz a végeredmény.


Az összevágott zöldfűszereket és ízlés szerinti sót keverünk a sajthoz.


Vágható keménységű sajt készítésekor érdemes nedvszívó konyharuhába is becsavarni a sajtunkat, hogy minden felesleges nedvességet felszívjon.


6 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Meseszép! Érdemes minél zsírosabb tejjel próbálkozni vagy lehet mondjuk másfelessel is?

Palócprovence írta...

Köszi! :) Szerintem a zsírosabb jobb, de kipróbálhatod a másfelest is.

Felhőlány írta...

Bolti joghurtból már készítettem én is krémsajtot, de az előző bejegyzésed olvastakor eldöntöttem, hogy kipróbálom egészen a tejtől. Nem messze tőlem árulnak házi tejet, szerintem abból lesz az igazi... :))
Nagyon szépek a képek is! :))

Adelke írta...

hűű ez de jól néz ki... ki is próbálom :-)

Izs írta...

Eddig a piacon vettem a kész, egyébként nagyon-nagyon finom joghurtot, de az ára ( 580 Ft/ liter) sokkal magasabb mint egy liter tejé, megcsinálom ezt a házit :)

Palócprovence írta...

Igen, próbáljátok ki! :))