Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 05. 14.

Az utolsó magyar dudás



Aki nézte a szombat esti Megasztár műsorát, láthatta a legidősebb résztvevő, a 91 éves Pál Pista bácsi énekszólóját. Pista bácsi, aki az utolsó magyar dudás, a Népművészet Mestere és a Magyar Kultúra Lovagja. Bár most duda nélkül állt a zsűri elé:

fotó: innen







Egy régebbi felvételen dudával:

5 megjegyzés:

szepyke írta...

Azt olvastad, hogy Ő nem jelentkezett, hanem meghívta a TV2, és azt hitte, hogy fellépésre megy??
Amikor "erotikus" dalt akartak vele énekeltetni, akkor hagyta ott őket.Szégyen a tv2-re nézve, hogy valakivel, aki ilyen elismert művész, ráadásul ha más nem a kora miatt is így elbánnak...
Itt is írnak róla:

http://velvet.hu/celeb/2010/05/12/pista_bacsi/

Ágnes Anna írta...

Pál Pista bácsi fantasztikus! Az ilyen csatornák mint a TV2, meg sem érdemelné, hogy be tegye hozzájuk a lábát.
De van még nekünk egy másik nagyszerű dudásunk is : Szokolay Dongó Balázs !:) Őt is érdemes megismerni!
www.kobzart.hu

Messzenéző Minyon írta...

Sehogy sem értettem, hogy hogy került oda. Szegényt jól átverték, de szerintem a zsűrit (ezért) nem kell bántani, láthatóan ők sem tudták, miről van szó.

Palócprovence írta...

Én tulajdonképpen nem a médiacirkusz kapcsán írtam róla, hanem egyrészt mert idős kora ellenére még gyönyörűen játszik a hangszerén, másrészt pedig egy esemény kapcsán - Minyon szerintem Te tudod, hogy mire gondolok :) - de erről majd írok bővebben is.

Messzenéző Minyon írta...

Nem, nem tudom. Vagyis ez nem pontos válasz, mert sejteni azért sejtem :))) Szerintem alaposan benne van a (most már, mert tavaly ősszel bemutattalak neki) közös faludbeli ismerősünk keze a dologban. Én legalábbis rajta keresztül ismerem Pista bácsit.