Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 05. 04.

"A" saláta

Ez a keverék gyakran kerül mostanában a tányéromra, mivel a fogyasztható zöldségeim szinte teljes listáját tartalmazza. Ennek ellenére nem unalmas (még) - egyrészt nehezem viselem a zöldségmegszorítást, másrészt elég jól lehet variálni. Leggyakrabban egy pici olajjal  eszem, de attól függően, hogy olíva-, szezám- vagy éppen dióolajat teszek rá, megváltozik a jellege. Remek sült hús mellé, de füstölt tofuval is szeretem.


Hozzávalók
  • paradicsom
  • uborka
  • piros kaliforniai paprika
  • zöldhagyma
  • esetleg bazsalikom- vagy/és petrezselyemlevél
A hozzávalókat (arányuk tetszőleges) falatnyi darabokra vágom és ennyi.

4 megjegyzés:

duende írta...

Hm... ezeket a salikat soha nem tudom megunni. Tényleg jól variálhatók az öntetekkel.

Na, hasonlóan jártam, mint Te. Vissza kellett térnem a húsevésre. Pedig húsvét óta nem ettem. Aztán a nagytakarítós hetemben vettem 2 liter kultúrát (máshol írónak mondják, olyan mint a kefír) és azt iszogattam napközben kiflivel, pogácsával.
Hát úgy átment rajtam, mint a víz... Most már sajnos úgy tűnik a tejtermékeket egyáltalán nem tudom megemészteni. Ahogy öregszem, egyre kevésbé.

És azért attól sokkal inkább hedonista vagyok, hogy egész életemben csak zöldséget egyek.
Szóval marad a hús, a tejtermék meg sajna - pedig imádom - megy. :(

Palócprovence írta...

Tökéletesen átérzem a helyzetedet! Azért amikor az immunrendszer kicsit helyrejön, akkor újra lehet próbálkozni, persze mértékkel. Olyankor még én is tudok tejtermékeket enni, pedig az én családfámban hiányzik hozzá egy lebontó enzim. :)

benina írta...

Szia!
Nemrég bukkantam rá az oldaladra, és nagyon ínycsiklandozónak találom:D A madártejet senki nem tudta tisztességesen elmagyarázni nekem, de most már mindhárom kismanóm élvezettel falatozza :)
Nekem is van blogom, de az egészen máskeletű :D
Gratulálok a fenséges ízekhez!

Üdv: benina

Palócprovence írta...

Köszönöm szépen! És örülök, hogy ízlik a Kismanóknak! :)