Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 08. 13.

ARBAT

A balul elsült piaci túrám egyetlen kellemes hozadéka az Arbat meglátogatása volt. Moszkva leghíresebb utcájának nevét viselő, 7 üzletből és egy gyorsétteremből álló üzletlánc orosz termékeket árusít (interneten keresztül is), ma már nem csak orosz nemzetiségűeknek. Igazi gyöngyszemekre bukkanhatunk! Különösen az idősebb korosztályban ébreszthet emlékeket az Arbatban tett látogatás, főként a konzervek, édességek tekintetében.

Most csak néhány fűszert vásároltam, nagyon kedvező áron:


Vettem: grúz fűszerkeveréket, üzbég plov rizshez való keveréket, örmény fűszerkeveréket húsokhoz, csípős adzsikához való keveréket, saslikhoz valót, valamint hemeli szunelit, amit a kaukázusi konyha használ előszeretettel.
Szóval, az oroszok már a spájzban vannak...

Ui: Fogadjatok el egy tanácsot, a finoman szólva is illatos zacskókat SOHA ne tegyétek közvetlenül a ridikülbe - a táskám napok óta nem képes kiszellőzni!

5 megjegyzés:

MoonRiver írta...

Őszintén irigyellek az élményért és a fűszerekért. Remélem, nagyon finomakat fogsz alkotni vélük. Én is táskáztam egyszer, a krisnások 2 szappanját csúsztattam bele, asszem örökre finom lett az a táska.

Alexa Christi írta...

Én is pár hete grilleztem ezekkel a grúz fűszerekkel, ha van kedved olvass róla nálam.
Az őrölt koriander is nagyon jó minőségű ebben a terméksorban, és valóban nagyszerűen olcsó.
Sajnos Debrecenben bezárt az üzlet, de felfedeztem, hogy Bp. alatt a Jiffy kútnál viszont nyitottak egy üzletet, azóta ott vásárolok.

Palócprovence írta...

Mrsmamó,én is remélem! :)

Palócprovence írta...

Mesterszakács, tetszik! :)

Alexa Christi írta...

Örülök, hogy benéztél, köszönöm. Nekünk nagyon bejött a grúz fűszervilág, a Terebess is elismerően szól a grúz fűszerezésről, csaknem a provanszi fűszerezéshez hasonlítja:-)