Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 10. 27.

Sütőtökleves

Nem vagyok nagy barátja a krémleveseknek, de egy ilyen tökleves azért a kedvemre való.


Hozzávalók

  • 1 kisebb kanadai sütőtök
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1,5 liter csirkehúsleves
  • 1 narancs
  • 1 evőkanál narancsvirágvíz (elhagyható)
A tököt héjastól feldarabolom, kiszedem a magját (ebből remek pirított tökmag készíthető) és forró sütőben puhára sütöm. A vajon üvegesre pirítom a felaprított hagymát, rádobom a megsült tök húsát és felöntöm a húslevessel. A narancs reszelt héjával és levével, valamint a narancsvirágvízzel ízesítem. Ha szükséges még, akkor pürésítem. Melegen tálalom a levest Maci török rózsapogácsájával, aminek a tölteléke ez esetben nem feta, hanem füstölt sajt és chili.


Vegetáriánusok csirkehúsleves helyett zöldséglevessel is elkészíthetik.

5 megjegyzés:

Zuzuka írta...

egyetértek, tényleg finom. márciusban Vietnámban jártam, ott minden 6-7 fogásos étkezés része volt. a narancs nekem új, de nem lehet rossz, legközelebb teszek bele:)

Palócprovence írta...

Vietnám? Ez nagyon izgalmasan hangzik! :))

Zuzuka írta...

csodálatos volt!
íme egy kis íz ízelítő:)
http://hu.fotoalbum.eu/zuzuka/a461795

Zuzuka írta...

jajj, azt hittem lehet ide is linkelni...

Palócprovence írta...

Nagyon tetszik! :))