Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 11. 09.

Gesztenyés párolt lilakáposzta

A gesztenye és lilakáposzta kettőse remekül illik a kacsa- vagy libasülthöz, de a disznóhoz is.


Hozzávalók

  • 1 fej lilakáposzta
  • 1-2 fej lilahagyma
  • 20 dkg héj nélküli sült gesztenye
  • 2 dl jó minőségű vörösbor
  • 2 evőkanál vörösborecet
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál cukor
  • köménymag
Az olajon megpattogtatom a köménymagot, majd a félfőre vágott hagymát üvegesre párolom rajta. Meghintem a cukorral, kicsit pirítom ezzel is. Beleteszem a legyalult káposztát, sózom (nem szoktam előre lesózni és állni hagyni), ecetezem, elkeverem. Felöntöm a borral és fedő alatt megpárolom a káposztát. Ha idő előtt elfőné a levét, akkor kevés vízzel pótolom. A végén kerül bele a sült gesztenye, amit még átforrósítok benne.

6 megjegyzés:

Zsiri írta...

Még nem hallottam erről a párosításról (nyilván az én szegénységi bizonyítványom :) ), de nagyon izgalmasan hangzik!

Mézeskalács írta...

Magamtól biztosan soha nem raktam volna össze a kettőt, de biztos hogy nagyon jó párost alkotnak. A bolti zacskós sült gesztenyét használtad, vagy te sütötted?

Palócprovence írta...

Zsiri, annyiféle étel van, nem ismerhetjük mindet. :)

Palócprovence írta...

Mézeskalács, töredelmesen be kell valljam, nem szoktam a gesztenye sütésével bíbelődni.:)

Mimimama írta...

én eddig bírsalmával készítettem,de így is kipróbálom! :-)

Paprika&Paprika írta...

Hàt ez fantasztikus!!!!!
Imàdom a gesztenyèt, a libacombot meg a kàposztàt. Lehet 5 ève nem leszek libacombot pàrolt kàposztàval...
Ki fogom pròbàlni!