Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 12. 16.

Konyakos meggy

A konyakos meggy készítésének látszólag nem a december a legoptimálisabb ideje, de ha a fagyasztóban útban van némi lefagyasztott meggy, akkor egyből a december a legoptimálisabb idő erre. 

Hozzávalók
  • 80 dkg meggy
  • 50 dkg cukor
  • 2 dl konyak
A meggy még fagyosan kerülhet az üvegbe


a cukorral és a konyakkal együtt. Naponta rázogassuk fel, így előbb-utóbb teljesen feloldódik a cukor és a keletkezett lé ellepi a gyümölcsöt. 


2-3 hét után fogyasztható.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Anyukám készítette ilyet. Nagyon finom. Nagy előszeretettel tette sütibe és házi csokoládéba

Anikó írta...

Én még a nyáron tettem el ugyanígy, csak rummal. Olyan szépen néz ki az üvegekben, hogy nincs szívem felbontani.
Nem vagyok normális :-)))