Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 01. 27.

Töltött káposzta 2.

A töltött káposzta tipikusan olyan étel, amit évente csak egyszer készítek - rajtam kívül más nem nagyon kedveli a káposztaféléket. Töltött káposztát azonban nem érdemes kis adagban főzni, így ilyenkor napokig szó szerint reggelire is ezt eszem, ezért aztán egy évig elég is belőle, bármennyire finom.


A szokásoshoz képest (receptje itt) csak annyiban tértem el, hogy köröm helyett egy szál jóféle mangalica kolbász került bele és a fazekat is füstölt mangalica szalonna bőrével béleltem ki.

6 megjegyzés:

Katuska írta...

Én is nagyon szeretem,most karácsonykor egyenesen királyra sikeredett,de annyira nem bírja a gyomrom hogy enyhén szólva elgázosítottam a páromat.Ezért én is csak évente egyszer eszem :o)))

Piroska írta...

Én így hagyományosan már nem készítem.Nálam úgy néz ki , hogy én húsgombócokat csinálok aztán alá, közé meg fölé összevagdalt káposzta.A fiam azt mondta, ő nem szereti a "káposzta lepedő"-ket.Ezért újítottam
Pirimami

Kósa Márta írta...

Káposzta savanyún minden formájában rajongok érte!
Kedvencem a füstölt kolbászos, savanyú káposztás cvekedli!
Ismered?

Foodafok írta...

Kedves Palócprovence.
Sok szeretettel vár nálam egy díj. Nézz be hozzám :)
http://usubufood.blogspot.com/2011/01/ujabb-dij.html

Palócprovence írta...

Márta, ismerem.

Palócprovence írta...

Foodafok, köszönöm szépen és a kedves szavakat is! :)