Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 01. 21.

Egy szelet Budapest Svédországból

A Budapestbakelse (Budapest-sütemény) a fáma szerint egy svéd cukrász találmánya, aki a 60-as években egy budapesti cukrászversenyre készülve alkotta meg receptjét, ami olyan sikeres volt, hogy a mai napig is kapható a svéd cukrászdákban.


A receptet a Svédasztaltól kölcsönöztem és csak picit változtattam rajta.

Hozzávalók

a tésztához:
  • 6 tojásfehérje
  • 4 dl cukor
  • 15 dkg darált mogyoró (esetleg dió)
  • 0,5 dl keményítő
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
a töltelékhez:
  • 3 dl tejszín
  • 1 evőkanál porcukor
  • 10 dkg barackkonzerv
a tetejére:
  • kevés olvasztott étcsoki
  • durvára vágott pörkölt mogyoró

A tojásfehérjéket felvertem, hozzáadtam a cukrot és azzal kemény habbá vertem. Belekevertem a vaníliakivonatot és a keményítővel elkevert darált diót (én dióval csináltam). Zacskóba töltve csíkokat nyomtam a papírral bélelt sütőlapra.


175 fokon kb. 20 percig sütöttem. Megvártam, hogy kihűljön, addig felvertem a tejszínt a porcukorral, óvatosan beleforgattam a lecsepegtetett és felkockázott befőttet, majd rákentem a tésztára. A papír segítségével feltekertem a hosszabbik oldalán (természetesen a papírt közben lehúztam). Elvileg a megsült tészta hátoldalára kerülne a töltelék, de én nem bonyolítottam a dolgokat.

A tetejét meglocsoltam az olvasztott csokival. A mogyoró most elmaradt róla.







7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szeretem ezt a fajta tésztát.
Szívesen elkészíteném, de nem teljesen világos, miért kell, mi a jelentősége, hogy a tésztát csíkokban sütöd.

Palócprovence írta...

Könnyebben fel lehet tekerni, nem reped szét tekerés közben a tészta (ami egyébként az ilyen csak tojásfehérjéből készülteknél jellemző). Egyébként a csíkok sütés után is megmaradnak, ezért is kell eredetileg a tepsivel érintkező felére tenni a tölteléket és úgy feltekerni - mutatósabb lesz.
Na meg így szól a recept is :)

Roza írta...

Nagyon jól néz ki és biztosan nagyon finom is:)

atira írta...

Nagyon finom lehet !

Mónika írta...

Mint az első kommentelőnél, nekem se volt egészen világos, de most már minden stimmel...
Imádjuk a Pavlovát, ez is finom lehet dióval, nagyon jól néz ki!
:)))

Unknown írta...

Kemény habot a sima tojásfehérjèből még ok... 4dl cukorral már nem ok. Folyik. :( Ès milyen tejszínből lesz ilyen sűrű a töltelék? Hab/főző...? Sajnos nekem nem elegendők az instrukciók. Nem vált be ez a recept. Mivel az összetevők finomak, egy hőalló tálban összesütve végezték.

Palócprovence írta...

Kedves Kata, sajnálom, hogy nem nyerte el a tetszésedet a recept! Én már többször készítettem és mindig sikerült - ahogyan az a képeken is látszik.
A cukrot célszerű lehet nem egyszerre a felvert tojáshabhoz adni, bár én nem részletekben adom hozzá. A tejszín pedig a normál 30 %-os (folyékony) habtejszín.