Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 04. 23.

Medvehagymás vaj télre

Szerencsére divatba jött a medvehagyma, így nem kell expedíciókat szerveznünk az erdőbe a felkutatására (bár jó móka), mert ilyenkor a legtöbb zöldségesnél kapható. Mivel szezonális növényről van szó, érdemes télire is tartalékolni belőle. Az én kedvencem a medvehagymás vaj, ami a fagyasztóban sokáig eláll és számtalan ételhez felhasználható.



Hozzávalók

  • 20 dkg lágy vaj
  • 1 csokor medvehagyma apróra vágva
  • 1 kiskanál só - elhagyható

Legegyszerűbb egy késes robotgéppel elkészíteni, de egy fakanállal is összekeverhető (ekkor érdemes egészen finomra vágni a medvehagymát). Egy kevés sót is keverhetünk hozzá, de ez akár el is maradhat. Kisebb adagokban csomagoljuk folpackba és mehet a fagyasztóba.


3 megjegyzés:

Eszter/SubRosa írta...

Ez nagyon jó ötlet, most minden zöldségesnél látok én is medvehagymát. Csak egy-két hétig tart a szezonja, ugye?

Palócprovence írta...

Igen, csak néhány hétig tart a szezonja.

Roza írta...

Köszi az ötletet, én is teszek el így medvehagymát télire:))