Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 07. 16.

Szilvásváradi Ménesgazdaság

Évtizedek óta a Börzsönyben élek, a szívem mégis a Bükkhöz húz - talán a gyerekkori élmények miatt. A Bükkről mindenkinek a Szalajka-völgy vagy a Bükk-fennsík jut eszébe, nekem azonban (sok más mellett) a lipicai. Ami nem csoda, hiszen mindig is rajongtam a lovakért.



Részlet A Bükk fehér sziklái című filmből

Szilvásváradon járva érdemes betérni a Ménesgazdaságba, ahol nem csak az érdekes kocsikiállítást tekinthetjük meg, hanem bepillantást nyerhetünk mindennapi munkájukba, beléphetünk az istállóba, megnézhetjük a csikókat is, akik fiatal korukban sötét színűek és később nyerik el világos színárnyalatukat.



















Nincsenek megjegyzések: