Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 03.

Cannoli ízű cupcake


A híres szicíliai cannoli minitorta formájában. A cannolinak úgyis inkább a töltelékét szeretem, na meg sokkal egyszerűbb és gyorsabb így elkészíteni. Az eredeti receptet picit megváltoztattam, hogy ízvilága méginkább a cannolira hasonlítson.


Hozzávalók 12 darabhoz

a tésztához:
  • 1,5 csésze liszt
  • 1,5 teáskanál sütőpor
  • csipetnyi só
  • ¾ csésze cukor (eredetileg 1 csésze, de szerintem fél is elég lenne)
  • ½ csésze vaj
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • ½ csésze tejföl


a ricottás krémhez:
  • 2/3 csésze ricotta
  • 2/3 csésze mascarpone
  • 4 evőkanál porcukor (vagy ízlés szerint)
  • 2 evőkanál apróra vágott kandírozott gyümölcs vagy cukrozott narancshéj
  • 1 evőkanál narancslikőr vagy narancsvirágvíz
  •  

a kakaós habhoz:
  • 1,5 csésze tejszín habbá verve
  • 1/2 csésze porcukor
  • 2 evőkanál kakaópor


a díszítéshez:
  • csokiforgács – elhagyható


A tészta hozzávalóit keverjük össze, adagoljuk muffintepsibe, és süssük 180 fokon kb 20 percig.
Amíg sül, addig készítsük el ricottás krémet és a kakaós habot. A kihűlt tésztára először a ricottás krém kerül, rá a kakaós hab – a kakaós hab csillagvégű habzsákból nyomva mutatósabb. Végül csokiforgácsokkal díszíthetjük, de ez utóbbi akár már el is maradhat.
Előző nap is elkészíthetjük, mert még másnap is finom.

Nincsenek megjegyzések: