Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 28.

Narancshéj szirupban


Azóta tervezem ennek a török cukorszirupos narancshéjnak az elkészítését, amióta Isztambulban  egy regionális recepteket bemutató tv-műsorban láttam. Némi türelmet igényel az elkészítése (ami ezen a videón megtekinthető), de a mesés végeredmény megéri a fáradozást.



A Turunç kabuğu reçeli alapanyaga eredetileg a keserűnarancs (Citrus autanthium L.) héja, de én normál narancsból csináltam. A receptet annyiban módosítottam, hogy elhagytam a héj megreszelését (nekem így jobban ízlik) és nem cérnára fűztem fel a narancshéjakat, hanem fogvájóra.

Hozzávalók
  • 8 narancs héja
  • 1 kg cukor
  • 6 csésze víz
  • 1 evőkanál citromlé
  • víz az áztatáshoz és a főzéshez

A narancsok héját hosszában vágjuk be hat egyenlő cikkre, fejtsük le óvatosan, hogy ne szakadjanak el (a narancs húsát egyszerűen megesszük vagy más recepthez használjuk fel). Távolítsuk el a héj belső fehér részét. Tekerjük fel a héjakat, kettesével szúrjuk fogvájóra (vagy fűzzük cérnára). Bő vízben áztassuk őket 24 órán át, időnként cserélve a vizet.



Másnap bő vízben főzzük a narancshéjakat 30 percig, majd szűrjük le. Ezt ismételjük meg még háromszor (vagy addig, amíg teljesen puha lesz a héj).
A cukorból és a 6 csésze vízből főzzünk szirupot, tegyük bele a narancshéjakat is (természetesen a fogvájót vagy a cérnát távolítsuk el előtte). Addig főzzük, amíg kicsit áttetszővé válik. Ekkor zárjuk el a lángot, keverjük bele a citromlevet is. Kihűlése után tegyük üvegekbe a sziruppal együtt és tartsuk a hűtőben (hidegen szokás tálalni).



Tipp: ne engedjük a kísértésnek, ne csökkentsük a cukor-, a víz mennyiségét vagy a főzési időt!

Nincsenek megjegyzések: