Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 02. 26.

Egyszerű gofri


Régóta szerettem volna egy egyszerű (és főleg olcsó) gofrisütőt. Egy áruházláncnak és a lányomnak köszönhetően (aki a pesti Harlem sötét bugyraiba merült le érte) ez a vágyam is teljesült. Ha már a gofrisütő egyszerű, legyen a recept is az, így a sütőhöz mellékelt receptet próbáltam ki elsőként. Bevált.



Hozzávalók személyenként
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 5 dkg lágy vaj
  • 5 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 dl tej
Keverjük ki a tojást a cukorral, majd a vajjal. Részletekben adjuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet és a tejet. A csomómentes tésztát a használati utasítás szerint süssük meg a gofrisütőben.


Még melegen tálaljuk, és akár porcukorral is megszórhatjuk...


1 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Azért is jó ennyi szép dolgot nézni és olvasni, mert most állhatok neki gofrit sütni :D