Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 06. 26.

Arab lepénykenyér pizza módra

Az arab lepénykenyér "pizzaként" való elkészítésének ötletét Nigellától kölcsönöztem, és be kell valljam, jobban kedvelem, mint a valódi pizzát. Külön előnye, hogy pár perc alatt elkészül.


Az alapot képező arab lepénykenyér, a khobz elkészítése egyáltalán nem bonyolult dolog: a pitatésztát  tányér méretű, egészen vékony lapokra kell nyújtani és száraz serpenyőben mindkét oldalát megsütni. Én azonban lustaságom miatt inkább készen veszem meg.


Hozzávalók
  • lepénykenyér
  • balkán sajt (vagy egyéb fetasajt, de ízlés szerint bármilyen olvadó sajt jó)
  • kimagozott, felkockázott paradicsom
  • kevés repceolaj vagy tetszés szerinti egyéb olaj
  • bors
  • csilipehely
  • petrezselyemzöld vagy egyéb zöldfűszer

Amíg bemelegszik a sütő, addig szórjuk a sajtot és paradicsomot a lepényekre, fűszerezzük, locsoljunk pici olajat a tetejére. Grill fokozaton 200 fokon süssük pár percig, de akár a régi típusú grillező szendvicssütőben vagy faszenes grillen is megsüthetjük.


Én ezt a legegyszerűbb változatot kedvelem, de ízlés és lehetőség szerint bármilyen feltéttel és fűszerezéssel elkészíthetjük.

Nincsenek megjegyzések: