Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2017. 03. 28.

Rozmaringos sült krumpli


A héjában sült krumplinak a héját szeretem leginkább, különösen, ha parázson sütve kicsit meg is pirul. Így nem volt kérdés, hogy Steiner Kristóf tökéletes, ropogós sült krumpliját kipróbáljam-e (aminek alapötlete a Zakaimból származik). Annyit változtattam rajta, hogy (maradék) héjában főtt krumpliból indultam ki és a sütőolajba néhány friss rozmaringhajtást dobtam.


Hozzávalók személyenként
  • 2-3 kisebb héjában főtt/sült krumpli
  • friss rozmaring
  • olaj a sütéshez
  • só, bors

A héjas főtt krumplit kézzel törjük falatnyi darabokra, majd forró olajban süssük aranybarnára a rozmaringgal együtt. A szűrőkanállal kiszedett, olajtól lecsepegtetett krumplit ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.

Önmagában is mennyei elcsipegetni, de tetszés szerinti mártogatóssal is tálalhatjuk, Egy zöldsalátával már kitesz egy főfogást is, mohóbbak köretként is fogyaszthatják.


Nincsenek megjegyzések: